Projektowanie i skład czasopisma
Zadzwoń +48 602 484 514
Napisz scansystem@scansystem.pl
Zapraszam do współpracy
Ewa Szelatyńska
Projektowanie i skład czasopism
Wybrane realizacje z kategorii Projekt i skład czasopisma
Każde czasopismo wymaga indywidualnego podejścia. Poszczególne tytuły znacznie się od siebie różnią. W celu sporządzenia indywidualnej oferty na projekt i skład czasopisma, musimy dokładnie zapoznać się z jego specyfiką i poznać oczekiwania zleceniodawcy.
Zapytaj o indywidualną ofertę na projekt i skład Twojego czasopisma
Etapy wykonania składu czasopisma
Indywidualny projekt graficzno-typograficzny czasopisma (projekt layoutu)
Projektowanie layoutu jest bardzo istotnym etapem poprzedzającym skład danego wydania czasopisma. Dobrze zaprojektowane czasopismo, to nie tylko ładny, przyciągający wzrok layout. Na końcu etapu projektowania czasopisma powinna pojawić się szczegółowo przygotowana makieta, określająca układ stron wzorcowych, styl wszystkich możliwych instancji tekstu oraz determinująca rozmieszczenie tekstu i materiału ilustracyjnego na stronicach. Dobrze przygotowana makieta magazynu, to klucz do sprawnego wykonania składu czasopisma.
Czasopisma, których projekt graficzny powstał jakiś czas temu, mogą wymagać odświeżenia layoutu, w celu nadania im nowego, zgodnego z aktualnymi trendami wyglądu. W wyniku redesignu layoutu, może powstać całkowicie nowa szata graficzna periodyku lub mogą zostać zmienione tylko niektóre elementy layoutu, np. w celu poprawienia odbioru wybranych treści.
W projektowaniu czasopisma kluczowe jest odpowiednie rozplanowanie położenia poszczególnych elementów tekstu i grafiki, w celu uwypuklenia treści merytorycznych. Typowe czasopismo składa się z wielu artykułów, często pogrupowanych w działy. Projekt czasopisma musi z jednej strony uwzględniać różnorodność treści, a z drugiej – zapewniać spójność kompozycyjną całości. Projektując układ graficzny i typografię czasopisma, uwzględniamy charakter danego periodyku, specyfikę jego czytelników oraz preferencje zleceniodawcy.
Bardzo ważnym elementem jest okładka czasopisma, stąd jej projektowi należy poświęcić dużo uwagi.
Wykonanie składu czasopisma
Skład graficzny czasopisma odbywa się na podstawie zaprojektowanego przez nas layoutu lub makiety dostarczonej przez klienta.
Cykl produkcyjny składu DTP czasopisma
- Wykonanie składu tekstu i łamania artykułów wraz z umieszczeniem zdjęć i grafik w odpowiednich miejscach tekstu; uporządkowanie artykułów w kolejności zgodnej z dostarczonym szpiglem.
- Przekazanie poszczególnych artykułów do korekty po składzie.
- Nanoszenie korekt.
- Przesłanie całości lub części czasopisma do II korekty lub zatwierdzenia.
- Akceptacja całości wydania przez zleceniodawcę.
- Wygenerowanie plików produkcyjnych (pdf) zgodne ze specyfikacją drukarni i/lub „lekkich” plików pdf do dystrybucji elektronicznej
- Przesłanie plików produkcyjnych do drukarni
Materiały graficzne
W zależności od preferencji klienta, skład czasopisma wykonujemy z materiałów dostarczonych lub też sami dokonujemy doboru ilustracji. Nieodłączną częścią procesu składu czasopisma jest edycja materiału ilustracyjnego (np. korekcja kolorystyczna, retusz, kadrowanie czy szparowanie zdjęć). W trakcie składu graficznego czasopisma weryfikujemy również jakość dostarczonych materiałów graficznych i ich zgodność z wymaganiami technicznymi.
Orientacyjny cennik wykonania projektu i składu czasopisma
Cennik nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu art. 65 § 1 Kodeksu cywilnego
Firma jest płatnikiem VAT.
- Czasopisma naukowe, bez rozbudowanej szaty graficznej, są wyceniane wg stawek za arkusz wydawniczy, jak książki naukowe
- Kolorowe czasopisma, magazyny, katalogi itp. o rozbudowanym layoucie, z dużą liczbą ilustracji już od 25,00 zł netto za stronę
Poszczególne czasopisma znacznie się od siebie różnią, stąd nie można podać nawet przybliżonej ogólnej wyceny.
Najważniejsze czynniki wpływające na koszt projektu i składu czasopisma:
- Stopień skomplikowania układu czasopisma
- Objętość czasopisma
- Częstotliwość ukazywania się poszczególnych wydań czasopisma
- Czy całość materiałów do składu (teksty + zdjęcia) dostarcza klient, czy studio wybiera i kupuje zdjęcia z banku zdjęć
- Ile jest planowanych reklam w wydaniu i czy reklamy będą dostarczane jako gotowe do wstawienia pliki, czy też projektowanie reklam będzie w zakresie zlecenia
- Harmonogram i sposób przekazywania materiałów do studia
- Liczba korekt do naniesienia